Madagaskar
Madagaskar
Z dílny tvůrců přelomových animovaných komedií Shrek a Příběh žraloka přichází do kin další počítačově animovaný zázrak - Madagaskar. Hlavními hrdiny příběhu jsou čtyři rozmazlená zvířátka z newyorské ZOO, která by mohla do konce svých životů dostávat svůj denní příděl obdivu a krmení, kdyby zebru Martyho nezasáhla krize středního věku a on se za pomoci šikovných tučňáků nerozhodl ilegálně opustit ZOO. Jeho kamarádi, lev Alex, hrošice Glorie a žirafa Melman se za ním vydávají do newyorských ulic, čímž odstartují řetězec jen těžko uvěřitelných událostí, které je přivedou až na pobřeží tropického ostrova Madagaskar. Tady se tito rodilí Newyorčané musí prvně v životě postarat sami o sebe a naučit se přežít v divočině, což může být pro zchoulostivělého lva, potrhlou zebru, pragmatickou hrošici a žirafu - hypochondra mnohem náročnější, než by se na první pohled mohlo zdát.Je to příběh čtyř rozmazlených zvířátek ze ZOO v newyorském Central Parku, která vůbec netouží po tom vrátit se do divočiny, i když by tam teoreticky patřila, Lev Alex je králem této městské džungle a je také v ZOO hlavní atrakcí. Spolu se svým nejlepším přítelem zebrou Martym, žirafou Melmanem, a hrošicí Glorií žijí po celý svůj život v poklidném zajetí, kde pravidelně dostávají chutnou krmi a jsou obdivováni návštěvníky. Marty ovšem není úplně spokojený se svým osudem, prožívá svou "krizi středního věku" a ze zvědavosti a za pomoci několika šikovných tučňáků, uprchne, aby mohl prozkoumat neznámý svět.
Jak se film točil
Computerová animace udělala za posledních 10 let ohromný pokrok a osvědčila se jako jedna z nejúspěšnějších metod tvorby animovaného filmu. Vrcholem byl zatím film Shrek spol. DreamWorks. Ten je totiž výmluvným svědectvím toho, kam až tato tvůrčí metoda pokročila a čeho je schopna dosáhnout např. v animaci tváře, která dělá z loutek opravdu živé bytosti a dokáže proměnit kulisy ve skutečný svět. Propast mezi možnostmi dnešního animovaného filmu a snímky, jaké známe z doby našeho mládí, se stále prohlubuje.
Nyní ale všechno staré znova touto metodou ožívá. Režiséři Eric Darnell a Tim McGrath se snažili dosáhnout vzhledu staré animace a tím současně vzdát hold legendám této tvorby z 30. a 40. let.
Darnell říká: "Naše postavy jsou velmi stylizované, nevycházejí z reality, takže jsme se velmi bavili tím, jak vypadají a jak se pohybují. Jsou inspirovány figurkami z 2D ale vznikly ve 3D computerovém světě."